Te weinig bezoek verkeer op je website? Remarketing is de oplossing

Tegenwoordig wordt het aanbod op het gebied van marketing steeds uitgebreider en zijn er talloze tools, technieken en tactieken die je kunt inzetten om een breder publiek te bereiken of het bestaande publiek op een andere manier te bereiken. Uiteindelijk is het hoofddoel natuurlijk dat je mensen beweegt tot het doen van een bepaalde handeling, zoals het kopen van je product of het afnemen van je dienst. Soms kan het echter voorkomen dat je bestaande marketingpakket niet langer afdoende is. Wat doe je dan? Het antwoord is remarketing.

Fouten

Veel mensen maken de fout door te denken dat er dan iets mis moet zijn met hun slogan, strategie of uitstraling. Dit hoeft zeker niet het geval te zijn. Al helemaal wanneer je wel klanten hebt gehad, maar je merkt dat het aantal bezoekers terugloopt of het aantal effectieve bezoeken afneemt. Dan is het geen kwestie van meteen je hele bedrijfsvoering omgooien en je hele branding in de prullenbak gooien, maar een kwestie van remarketing. Dit is een vrij nieuwe term, dus wellicht is deze je onbekend. Marketing ken je ongetwijfeld, anders kwam je niet bij dit artikel terecht. Remarketing is in feite het opnieuw inzetten van marketing voor eerdere bezoekers van je website, echter met gerichtere boodschappen, materialen en teksten. Dit heeft ermee te maken dat het eerste bezoek in de regel sowieso vrijwel nooit tot conversie leidt, waardoor het zaak is om voor een tweede bezoek te zorgen.

Hoe werkt het?

Remarketing werkt niet anders dan de reguliere marketing. Het enige verschil zit in het meer gerichte en gepersonaliseerde aspect ervan. Dit is echter iets wat de partij die je hiervoor inschakelt voor hun rekening zal nemen, deze hebben hier de juiste tools voor.